E-TWOW Booster V după 1000 kilometri

În toamna anului 2019 mi-am cumpărat prima trotinetă electrică, un E-TWOW Booster V. După ce am studiat piața și m-am plimbat cu principalele modele care erau disponibile, am decis că aceasta e perfectă pentru nevoile mele:

  • autonomie de 40 kilometri și viteză de 36 km/h;
  • greutate scăzută, cântărește 11.3 kilograme;
  • roți pline, pentru că nu-mi doresc să stau să fac pene;
  • suspensii, mai are rost să zic de ce?

 

 

Fast forward 5 luni mai târziu, am făcut un pic peste 1000 kilometri pe ea, prin aproape toate condițiile meteo posibile.

 

De ce mi-am luat trotinetă electrică?

 

Ca să ajung din punctul A în punctul B mult mai rapid decât aș face-o dacă aș folosi mașina sau (aproape) orice alt mijloc de transport.
Am de parcurs zilnic 9 kilometri, pe traseul Panduri – Unirii. Cu mașina fac, în funcție de trafic între 15 minute și 40 minute, cu autobuzul, tot pe acolo, depinde de momentul zilei.

Pe unde o iau eu am trotuare largi și goale, așa că mai mult merg pe trotuar, dar sunt și porțiuni pe care le parcurg pe șosea. De exemplu, trotuarul de la Izvor este suficient de larg încât să nu încurc pe nimeni. La fel și cel de pe malul Dâmboviței, de vis-a-vis de Tribunalul Sectorului 5, foarte rar trece vreun pieton pe acolo.
Acum, cu noile legi, este interzis mersul pe trotuar cu astfel de vehicule. Oricum, e OK să folosești trotuarul atât timp cât este gol și nu faci deranjezi pietonii.

 

Părerea mea despre trotinetă

 

După 1000 kilometri, mă declar foarte mulțumit de achiziție. Parcurg drumul în aproximativ 12-15 minute, în funcție de cum prind stopurile. Nu depind de nimic, dacă plec la și 40 de acasă, știu că la fix am ajuns în birou.

 

Autonomia este foarte bună, am mers cu ea cel mai mult 37 kilometri, cu o singură încărcare. De obicei o încarc la două zile(18-20 km merși), deși bateria e pe la 60% din capacitate. A treia zi nu mai e așa puternică și nu îmi place, mai ales la întoarcere când am de urcat dealul de la Ministerul Apărării Naționale. Viteza poate fi limitată la 25 km/h, dar poate atinge 36 km/h, pe drum drept. Frâna, fiind doar electronică, nu este la fel de puternică ca cea de pe Xiaomi M365, de exemplu, ceea ce poate fi un pic neplăcut. Eu care merg preventiv, nu am probleme, dar timpul  de frânare este notabil mai mare decât cel al unei trotinete cu frâne pe disc.

 

Este extrem de confortabilă, datorită celor două suspensii, față și spate. Sunt absolut necesare pe drumurile din București, mai ales că roțile sunt fără cameră. Toate șocurile sunt atenuate foarte bine, astfel conducătorul nu le resimte așa tare.

 

Am mers cu ea pe ploaie, vânt, lapoviță… Deși nu recomand să o folosești când e ud pe jos, pe astfalt este neașteptat de stabilă, pe dale lucioase cam alunecă roata spate. Dacă totuși ai de gând să mergi prin apă, sigilează cu silicon bateria și toate firele expuse.

 

Se pliază rapid, înălțimea ghidonului este reglabilă, mânerele se pot plia și ele. O poți băga sub birou și să uiți de ea.

 

Ce am reparat la ea?

 

Am avut destul de multe lucruri de schimbat/reparat de când o am, să le luăm pe rând:

 

  • în Noiembrie 2019: am schimbat protecția de cauciuc de la mufa de alimentare, se rupsese;

 

  • în Decembrie 2019 am avut de făcut ceva reparații mai consistente: schimbat ecran LED pentru că l-am spart(lovit trotineta pliată de tocul ușii) – 245 lei, înlocuit aripă spate cu stop – 60 lei, protecție cablu motor – 25 lei, bandă aderentă – 30 lei, protecție far – 20 lei și, bineînțeles, am luat încă un capac pentru mufa de încărcare. Plus revizie și gresare care au fost în jur de 70-80 lei;

 

  • în Ianuarie 2020: la fix o săptămână după ce am luat-o din service, a trebuit să o trimit în garanție că nu mai pornea. A fost înlocuită bateria, pe garanție. Nu am avut de plată nimic. Am fost norocos că nu intrase foarte multă apă.

 

Toate reparațiile au fost făcute la service-ul autorizat E-TWOW, din București.

 

E-TWOW Booster V, trotineta ideală pentru oraș

 

Dacă ai nevoie de un mijloc rapid de transport până la birou, trotineta electrică este soluția. Toate modele produse de E-TWOW sunt ideale pentru oraș, fiind ușoare, dar în același timp puternice și cu autonomie bună. De asemenea, suspensiile sunt un must have. Întreținerea, dacă vehiculul este folosit intens costă, dar raportat la timpul salvat, eu zic că merită.

Urmează să scriu săptămâna viitoare un articol mai pe larg despre service-ul E-TWOW, în care voi detalia experiența avută cu tehnicienii.

Vine sezonul cald și voi utiliza din ce în ce mai rar mașina, așa că cei 1000 kilometri sunt deja în creștere. 🙂

 

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on email
avatar